CARGO FOOD PARK
MILAN MALPENSA CARGO CAFFETERIA
Cargo City Milan houses the cafeteria that serves all airport staff, suppliers, and merchandise transport services. The main challenge of the project was to completely renovate the space on a very limited budget. I designed a series of phased interventions to ensure continuous service, allowing the cafeteria to remain open throughout the renovation. The result was a new identity: Cargo City Food Park.
Using brick-effect tiles, neon signage, and a mix of high and low seating separated by vertical wooden elements and decorative lighting, the space was transformed into a more welcoming environment. The food service area was refreshed using only graphic panels and new front cladding for the counters.
Cargo City Milano ospita la mensa che serve tutto il personale aeroportuale, i fornitori e i servizi di trasporto merci. La principale sfida del progetto è stata realizzare un rinnovo completo con un budget molto limitato. Ho progettato una serie di interventi a fasi, in modo da garantire la continuità del servizio e mantenere la mensa sempre aperta. Il risultato è stata una nuova identità: Cargo City Food Park.
Attraverso l’uso di piastrelle effetto mattone, insegne al neon e una combinazione di sedute alte e basse, suddivise da elementi verticali in legno e illuminazione decorativa, lo spazio è diventato più accogliente. L’area di distribuzione è stata aggiornata utilizzando esclusivamente pannelli grafici e nuove coperture frontali per i banconi.